به روزترین اخبار ایران و جهان ساختمان به روزترین اخبار ایران و جهان ساختمان .

به روزترین اخبار ایران و جهان ساختمان

درختان مناسب در طراحی باغ و فضای سبز

درختان و درختچه های مناسب در محوطه سازی سبز و طراحی باغ و فضای سبز آنچه حرف اول را می زند آشنایی طراح با گیاهان متنوع و خصوصیات گیاهان مختلف برای منظورهای خاص می باشد . در اینجا به تعدادی از گیاهانی که برای طراحی مناسب می باشند اشاره شده است . اطلاعات بر اساس جزوات درسی و جزوات کنکور کارشناسی ارشد طراحی محیط  همچنین از جزوه های اموزشی سازمان پارکها و فضای سبز جمع اوری شده است.

-درختان سایه انداز و پوشاننده: عرعر- بیدمجنون- چنار-داغداغان-پائولونیا-شاه بلوط هندی-توت امریکایی- درخت لاله-ابریشم-افراسیاه-نارون

-درختان سریع الرشد: سرو نقره ای-عرعر-دم موشی- زیتون تلخ-چنار-سدروس-افرا سیاه-اقاقیا-پائولونیا-توت امریکایی-لاله-ابریشم-

    درختان مقاوم به گرد خاک: عرعر- زالزالک-ژنکیو-چنار-لیلکی امریکایی-ماگنولیا-بیدمجنون-اقاقیا-داغداغان


برچسب: انواع درختان، خصوصیات گیاهان، درختان مناسب در طراحی باغ و فضای سبز، طراحی باغ، محوطه سازی،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۸:۵۴ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

درب های نامرئی: چگونه درب را درون پروژه با ظرافت پنهان کنیم؟

گاهی مواقع یک درب می تواند سردرد بزرگی در طراحی پروژه باشد. به یک نمای مستمر و ممتد و تمیز فکر کنید... وجود یک در وسط نما می توانید وضوح طراحی را از بین ببرد. یک درب حتما نباید از پنل های چوبی یا دستگره های برنجی باشد که ما به طور عرف از آنها بهره می بریم. اما چه میشد اگر درب به طور کامل از دیدگان ما ناپدید گردد؟ همه ما نسبت به مسیرها و اتاق های مخفی در خانه هایمان آشنایی داریم. اما برای اینکه بتوانیم آن فضای مخفی را درست تعریف کنیم، درب ورود و خروج هم باید مخفی شود.

شرکت ایتالیایی Linvisibile این رویا را امکان پذیر می سازد. یک شرکت که انحصار تولید و ساخت درب های نامرئی و بی نظیر را به نام خود به ثبت رسانده است. مخفی کردن درب درون پروژه نه تنها گشت و گذار در فضا را هیجان انگیز می کند، بلکه به زیباسازی و صرفه جویی عرصه های پروژه منجر می گردد. حتی جزئیات کوچک و ناچیز می تواند تفاوت های زیادی را از نظر پیچیدگی و ظرافت فراهم کند.


برچسب: درب های نامرئی،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۱:۲۷ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

گرمخانه چیست و چطور کار می کند؟

گرمخانه، فضای اصلی حمام را تشکیل می دهد. حوضچه ای پر از آب ولرم در نزدیکی ورودی گرمخانه قرار داشت که چاله حوض نامیده می شد، تازه واردان پاهای خود را در آن برده و شست و شو می‌دادند. در سطح هم کف،در مدخل ورودی به گرمخانه که کف حمّام بود، با تخته سنگ های یکنواخت و زیبایی سنگفرش شده بود که عموماً دارای چند ستون سنگی و سقف گنبدی طاق و چشمه بود. در سقف هر طاق تعداد زیادی شیشه بود. در کنار سنگفرش های کف حمّام جوی های کوچک شیب‌داری قرار داشت که از سنگ ساخته شده بود و فضولات و آبهای اضافی را به خارج و فاضلاب حمل می‌کرد. خزینه‌ها مقابل درب ورودی گرمخانه ساخته می‌شد و برای بچه‌ها آب ولرم و برای بزرگ ترها آب گرم داشت.


برچسب: فضاهای حمام، قدمت حمام، گرمابه، مصالح حمام، معرفی حمام های عمومی، معماری حمام،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۰:۴۰ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

بنای حمام، نشان تمدن و یک جانشینی

تاریخچه اولین حمام ها

تاریخچه اولین حمام ها در خارج از ایران طبق اسناد کتبی موجود، به بیش از دو هزار سال پیش از میلاد عیسی مسیح (ع) برمی گردد. به استناد کتب تاریخی موجود، جزیره ای به نام کرت دو هزار سال پیش از میلاد مسیح از چنان تمدن والایی برخوردار بود که تمامی منازل مسکونی (اعم از خانه ثروتمندان و فقرا) مجهز به حمام آب گرم روان بودند.

حمام، در تاریخ ایران قدمتی سه هزار ساله دارد. نظافت و پاکیزگی از دیرباز جزو اصول و آیین اعتقادی و مذهبی ایرانیان به شمار می رفت. غسل کردن در آیین زرتشتی، یکی از شروط شرکت در مراسم های مذهبی بود. قدمت ساخت حمام در ایران به پیش از دوره فرمانروایی هخامنشیان برمی گردد. پس از اسلام آوردن ایرانیان، حمام کردن به عنوان یکی از فرایض دینی مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.


برچسب: فضاهای حمام، قدمت حمام، گرمابه، مصالح حمام، معرفی حمام های عمومی، معماری حمام،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۹:۳۴ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

شیشه ضدگلوله چیست؟

شیشه ضد گلوله ،شیشه ای پرکاربرد است که برای محافظت و افزایش امنیت افراد و یا محیط هایی خاص نظیر طلافروشی ،صرافی استفاده می شود.شیشه های امنیتی معمولا بر اساس کارایی و محیط استفاده از آن در انواع مختلف تولید می شود. اما معمولا از ۳ لایه شیشه ۱۰ میلی متر بوسیله طلق پووی بی تشکیل میشود .در ادامه با روش ساخت شیشه های ضد گلوله و کاربرد آنها بیشتر آشنا می شوید.

کاربرد های شیشه ضدگلوله

شیشه های امنیتی کاربردهای فراوانی دارند ،به عنوان مثال در صرافی ها و طلافروشی ها (برای جلوگیری از ورود سارقان) و برای خودرو های افراد مشهور (به منظور حفظ امنیت آنها) استفاده می شود.در ادامه به بررسی کامل هر کدام از این کاربردها می پردازیم .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۴:۴۴ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

مروری بر معماری مساجد تاریخی به سبک ایرانی (بخش 2)

مسجد امام اصفهان

مسجد امام اصفهان یکی از زیباترین و برجسته‌ترین آثار معماری ایرانی است. ساخت این بنا که در ضلع جنوبی میدان نقش جهان واقع است از سال 1020 هجری در عصر شاه عباس اول آغاز شد. نام یکی از برجسته‌ترین معماران ایرانی یعنی استاد «علی اکبر اصفهانی» به عنوان معمار مسجد در سردر باشکوهی که با کاشی‌های معرق نفیس آذین شده و در کتیبه‌ای که به خط ثلث بر زمینه‌ای لاجوردی نگاشته شده، به چشم می‌خورد. مسجد امام به شیوه‌ی چهار ایوانی ساخته شده است و در دو سوی شبستان اصلی در جنوب مسجد، دو مدرسه قرار دارد.


برچسب: مساجد تاریخی، مساجد تاریخی به سبک ایرانی، مسجد تاریخی دامغان، مسجد نصیرالملک شیراز، مسجد و مدرسه سپهسالار تهران، مسجد وکیل شیراز، مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، مسجد امام اصفهان، مسجد گوهرشاد خراسان، مسجد جامع ورامین، مسجد جامع اصفهان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۳:۱۰ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

مروری بر معماری مساجد تاریخی به سبک ایرانی (بخش 1)

در ایران مساجد زیادی از دیرباز تا الان ساخته شده و در ساخت بعضی از این مساجد معماری بی‌نظیری به کار رفته است که تحسین همگان را به دنبال دارد. مسجد شیخ لطف الله اصفهان، مسجد گوهرشاد، مسجد نصیرالملک شیراز و ... از نمونه های بارز این معماری بی نظیر هستند.

پس از فروپاشی سلسله ساسانیان و ورود اسلام به ایران زمین ساخت مساجد آغاز شد. در سه قرن نخستین حکومت اسلامی در ایران، مساجد به شیوه‌ای بسیار ساده و به پیروی از معماری ساسانی ساخته می‌شد و زادگاه اولین نمونه‌های معماری اسلامی ایران در خراسان بوده است. با ما همراه باشید تا برخی از این مساجد را بصورت مختصر مرور کنیم.


برچسب: مساجد تاریخی، مساجد تاریخی به سبک ایرانی، مسجد تاریخی دامغان، مسجد نصیرالملک شیراز، مسجد و مدرسه سپهسالار تهران، مسجد وکیل شیراز، مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، مسجد امام اصفهان، مسجد گوهرشاد خراسان، مسجد جامع ورامین، مسجد جامع اصفهان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۲:۱۸ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

معرفی کوتاه عناصر و اصول طراحی باغ ژاپنی

چهار پارامتر اساسی (سنگ، آب، گیاهان و تزئینات) و پنج اصل طراحی باغ (عدم تقارن، محوطه، اقتباس از طبیعت، تعادل و نماد گرایی) در یک باغ ژاپنی وجود دارد. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه این عناصر و اصول طراحی با هم در شکل گیری باغ های ژاپنی تاثیر گذار خواهند بود.

نامتقارن

 همه باغهای ژاپنی دارای طراحی نامتقارن هستند. اما چرا؟ دلیل این موضوع این است که هیچ خط مستقیم یا اشکال هندسی در منظر های طبیعی وجود ندارد، و فقط خطوط منحنی دیده می شود.

آب از عناصر باغ های ژاپنی می باشد.


برچسب: باغ ژاپنی، باغ های ژاپنی، محوطه سازی،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۱:۲۴ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

کاربرد سختی گیر مغناطیسی در منازل با ورود پکیج در معماری

منازل ایرانی و پس از الزام سازمان نظام مهندسی ایران مبنی بر حذف جایگاه بخاری و استفاده از پکیج به حمدالله مشکلات ناشی از استفاده از بخاری در منازل و سوختگی و آتش سوزی ها و مسمومیت ها با کربن مونوکسید به طرز شگفت انگیزی کمتر شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۴:۴۳ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)

آشنایی با اثر معماری پایدار نورمن فاستر در نیویورک؛ برج هرست

 

معماری: فاستر و همکارن

سال: ۲۰۰۰ – ۲۰۰۶

سبک: پایدار

موقعیت: نیویورک، آمریکا

برج هرست اولین ساختمان اداری بلند مرتبه ی “سبز” در نیویورک؛ مهارت و هوشی یک گروه معماری بزرگ را یادآوری می کند، فاستر و همکارانش در این پروژه به سمت طراحی ضد کلیشه ای و نوآورانه حرکت کرده اند و ساختمانی خلق کرده اند که تکنیک ها و تکنولوژی های بکر گرفته شده در آن، تحسین برانگیز است. در این بخش و در ادامه قصد داریم نگاهی به برخی از ویژگی های این برج شاخص در منطقه منهتن نیویورک بیاندازیم.


برچسب: برج هرست،معماری پایدار،نورمن فاستر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۰:۱۶ توسط:best qirl موضوع: معماری نظرات (0)